Translate

söndag 4 november 2012

Träning v 44

Oj vad fort veckan går... Nu har en hel vecka till gått sen jag bloggade sist.

Denna veckan har fokus legat på 

Bli sittande: Här har vi fått till ett stabilt sittande även om jag petar på Musse. 

Bli liggande: Även här så ligger han stabilt men jag kan bara börja putta på framdelen av honom utan att han lyfter huvudet... Han har även en förmåga att vilja sjunka ner på höften med baken... så vi har inte börjat köra längre stunder än utan det är fortfarande att nöta in exakt hur han ska ligga och att han ska ligga stabilt

Bli stående: När Musse står så står han gärna lite för tätt med tassarna, men han står stilla och bara det har varit ett uppdrag att få honom att förstå. Så nu ska vi justera lite exakt hur han står. 

Läggande under gång: Musse lägger sig men inte snabbt alls... så här måste jag fortsätta med att dels få upp honom i lite varv och så börja solla bort de slöa läggandena.

Sättande under gång: Musse sätter sig ganska snabbt oavsett om jag står still eller om jag börjar backa lite. 

Stående under gång: Här jobbar vi på att få ett hoppstå oavsett vad han gör. Jag får väldigt ofta in ett litet skall precis innan han gör ett hoppstå. Jag måste nog höja belöningstempot här och se till att klicka mer exakt så Musse vet exakt vad det är som ger belöningen.

Bakdelskontroll: Här har vi fått ett stort genombrott denna veckan. Förra veckan så gick han med baktassarna men helst inte ända intill mig men nu gör han det. Han är säker på vad han ska göra och om jag byter sida på pallen så fortsätter han att följa mig!!! =)

Här följer ett antal filmer från söndagens träning hemma.


Bakdelskontroll:



Bli Liggande:



Bli sittande:



Bli stående





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar