Translate

måndag 26 november 2012

Träning v 47

Oj ännu en vecka till har gått =)

Nu är det mindre än en månad kvar till jul...

Men denna veckan som var så låg vårt fokus på:

Fjärrmomenten
Stå till Ligg, i början på veckan så skällde Musse rätt rejält när vi tränade detta men i slutet på veckan så var det snabba och snygga växlanden mellan just stå till ligg. 

Sitt till Stå, här så sätter sig Musse ganska fort men växlar gärna mellan sitt och ligg istället. Men ibland så växlar han mellan sitt och stå och då har han fin teknik och gör det fort. Får en hel del skall med men de brukar försvinna när vi ökar belöningsfrekvensen.

Ligg till Stå, i början på veckan så växlade han inte så ofta mellan just ligg till stå men ju mer vi tränade ju säkrare blev han på det och i slutet på veckan så fick vi fina växlanden mellan Ligg till Stå utan massa skall =) Filmen är från mitten på veckan.




Bli Stående Nu står Musse ganska stabilt även om jag rör mig lite, han är dock lite vinglig om jag puttar lite på honom. 

Läggande under gång Här har det gått väldigt bra. Jag kan numera få Musse att lägga sig även om jag backar. Filmen är från mitten på veckan.



Ligga i grupp / Platsliggning Musse ligger nu stabilt och jag kan börja röra mig lite bort i från honom utan att han gör en tendens till att resa sig upp. 


Vittring här har jag lite problem som jag måste jobba bort. Jag försöker få Musse att frysa nosen i min hand men får just nu att han helst slickar eller biter i handen =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar