Translate

fredag 16 november 2012

Träning v 45, kurs hos Anna, träning v 46

Oj... tiden rinner verkligen iväg!

Så nu får jag summera både v 45´s träning o träningen vi hade hos Anna.

Så v 45 låg min stora prio på Liggande i grupp o Sittande i grupp, eftersom vi skulle träna dem på kursen hos Anna. Här har jag kommit så långt att Musse kan sitta stilla även om jag går en liten bit bort. Ligga stilla går lite sämre, provade först med att Musse skulle ha hakan liggandes i backen men han hittade ingen ro då så nu har vi börjat med att han ska ligga still men med huvudet lyft. 

Sen så körde jag även en del bakdelskontroll på pallen, lite hopp över hinder, lite bli stående och sen ställande / läggande / stående under gång med. Bakdelskontrollen har gått riktigt bra nu så nu ska jag börja växla med att ha pallen och prova vad han gör om jag inte har pallen =)

Tyvärr så filmade jag ingenting den veckan... 

Så hade jag träningen hos Anna i måndags.

Här gick vi igenom teorin med vittringsapportering. Väldigt intressant!!! Ska bli jättekul att träna.

Här är filmen från vårt första trevande försök att få till en frysmarkering i handflatan...




Sen tränade vi även fjärrdirigering. Här har jag bestämt att Musse ska ha sina baktassar stilla under alla växlanden. 

Här är filmen från träningen på växlandet mellan stå - sitt, vårt första försök!




O nu har tiden runnit iväg så nästan hela v 46 har också gått. Jag har igentligen bara tränat  i torsdags och idag... vi hade vilodag både i tisdags och i onsdags. Men vår prio har legat på fjärrdirigering och vittringsapportering. Sen har jag även tränat lite bakdelskontroll och bli stående.

Lägger ut en liten film från dagens träning på växlingen mellan ligg till sitt.





Lägger även ut en film från växlingen mellan sitt till ligg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar